Knodden

Många bilder (de enda bilderna jag har tagit) så tycker jag att jag ser mer uppblåst ut än gravid. Men idag så tog V en bild på mig när vi satt i soffan och chilla på hans lunch, och tammefan - jag ser gravid ut! Eller som jag fått värsta, slappa ölkaggen.. 

Jag vet att detta är nånting alla säger nån gång: men hur jävla sjukt äre inte att jag har en person i min mage?! En liten mini me and mini V.. I mitt huvud så har jag redan en ungefärlig bild på hur knodden kommer se ut. Både jag och V hade blå ögon, äppelkinder och var tokblonda som små. V hade dock spikrakt hår och jag hade lockigt, så eftersom vi får en liten pojke så tror jag att han kommer få sin pappas raka hårväxt. Förhoppningsvis så får han sin pappas söta lilla näsa oxå istället för min kroknäsa som gör att folk tvivlar på att jag är svensk... 

Som barn var V väldigt lugn och snäll har hans mamma berättat. Han var lika omtänksam, generös och mysig då som han är idag. Han har liksom inte ändrat sitt sätt att vara under åren, vilket jag tycker är helt fantastiskt. Han är sig själv och trygg i det.
Jag själv har fått höra att jag var väldigt lugn när jag var liten, gjorde alltid som jag blev tillsagd och var en "ordentlig flicka". Tills tonåren närmade sig och jag slog ut i en klassisk tonårsrevolt. 
Jag minns att jag en dag ledsnade på min situation och gjorde nog allt jag kom och tänka på för att komma ifrån den, och efter det har jag inte varit mig lik. På både gott och ont.

Så eftersom vi får en pojke så hoppas jag att han kommer få även det från sin pappa. Jag hoppas att knodden aldrig nånsin kommer få uppleva "min situation" utan att alltid ha en trygg och säker punkt i sitt liv, och med V som pappa så finns det inga tvivel i mig om att han inte kommer ha vääärldens bästa trygga punkt och pappa ♥️ 

Jag skulle gärna visa mitt ansikte, meeen efter att ha fått sova typ en hel natt på typ två veckor så är "sliten" bara förnamnet.

1
Festis

Jag hoppas att knodden får lika "mycket" från dig som från Viktor. Du är en helt fantastisk person Mimmie med ett stort och varmt hjärta!!! Ödmjuk, hjälpsam, snäll m m, m m. Listan kan göras mycket lång. Att du är den personen idag, med tanke på vilka förutsättningar du haft, är helt fantastiskt. Det är absolut inte sämre, kanske tvärtom, att från dåliga förutsättningar, bli en sådan person. Man väljer inte sin uppväxt själv. Jag har alltid beundrat dig, det vet du, och är oerhört stolt att få vara en del i ditt liv. Jag ska verkligen ta vara på det, vilket blir lättare när vi bor närmare varandra och nu är det bara 8 dagar kvar!!!! Kram bästa

Svar: Ååh fantastiska faster! Jag blir ju helt tårögd av o läsa dina fina ord ♥️ Är så glad att ha dig i mitt liv, o att du kommer finnas för knodden. Vi älskar dig!! Toklängtar tills om 8 dagar!! Kommer bli så galet kul att få flytta heeem!!
Mimmie