Mörkrädd

Har skrivit det förut och jag gör det igen: Hej jag heter Mimmie, är 28 år och jag är mörkrädd. 
Mannen min är i Uppsala på nån jobbgrej, en s.k. "konferans". Aka super skallen i bitar. Så jag kan inte somna. Jag övervägde att låta Maya sova på V's plats, men eftersom hon löper så är det lika bra att låta bli... 

Jag trodde faktiskt (och tror fortfarande) att man skulle sluta vara mörkrädd när man blev äldre. Eller vuxen. Även fast jag klassas som vuxen, plus att jag snart blir förälder, så är jag fortfarande lika mörkrädd som när jag var liten. Stackars knodden, jag kommer aldrig våga kika under sängen efter monster... 

När jag var liten så såg jag dock mycket saker i mörkret. Inte bara i mörka vråer utan tavelbilder rörde på sig osv. Det har jag lyckligtvis växt ifrån. Kan oxå vara för att jag sover med hallampan tänd... Nu hör jag "bara" saker och är rädd att nån har brutit sig in. 
Men skulle nåt av det ske så förvarnar ju Maya mig. Förhoppningsvis. Innan hon gömmer sig bakom mig, eller välkomnar inbrottstjuven med sin viftande lilla svans.. 

Karljävel. Kom hem så jag kan sova... ♥️

2
Festis

Usch va jobbigt. Om jag ändå varit hemma så hade jag kommit till dig som ett skott. Tur att det nu är ny ljus dag hjärtat. Kramis

Svar: Söt du är Festis!! Kan ju som sagt kanske sova hos er nästa gång, ha lite pyjamas party 😘😁❤️
Mimmie

Festis

Haha!!!! Det skulle va kuligt ❤️😘 Annars packar jag väskan o kommer om V ska bort nåt mer. Kramis

Svar: Jaa det vore kalas kul!! Nästan så jag skickar iväg karln nu 😘♥️
Mimmie