Förbereder och längtar

Det finns FÖR mycket att läsa om när det kommer till graviditeter, förlossningar och tiden efter. Min hjärna orkar inte absorbera hälften ens. Därför gäller det (för mig) att ligga steget före. Synd bara att man inte kan förutspå vädret... 

Jag har börjat småpacka väskan inför förlossningen (haha, två månader to go dit bara). Det är lättare för mig att ta in saker om jag får se det, om jag kan ta på det istället för att visualisera det. 
Majoriteten rekommenderar en body med omlott, jag antar att det är för att man ska va försiktigt med det nyfödda lilla huvudet. Resten av kläderna beror ju lite på vädret. 

Så på bilden ser ni (troligtvis) knoddens första outfit! En vit omlott body, begie/vita tights med fötter, en vit liten mössa och en vit teddybear jacka som han fått av min särbo Jenny. Men jag är förberedd för sämre väder! Har packat ned en grå fleeceoverall, en liten snuttefilt och i barnvagnen ligger det en pälspläd. 




1
Lina

Haha! Jag har packat ner vit body, såna där randiga byxor med tillhörande mössa som bebisen ska ha på sig när vi åker hem :)

Svar: Hahaha! Great minds think alike ;)
Mimmie