Kalorisnål köttfärssås

Magin i min smarriga köttfärssås är alpro soyas matlagningsgrädde. Den är väldigt krämig i både konsistens och smak men ändå kalorisnål, är ungefär 174kcal per 100ml. Sen har jag färska champinjoner, konserverade är goda men iiiiiingenting jämfört med färska. Dessutom är de färska kalorisnålare oxå ;) Det enda som "kostar" i min köttfärssås är själva köttfärsen, resten är så snålt det bara kan bli. Jag har inte skrivit nå mått eller så, är mest smaksak i detta recept. Hur kär är du i champinjoner-smaksak ;)

Jag gör såhär: steker köttfärsen tillsammans med kryddor, dem jag använde var vitlökskrydda, grillkrydda och paprikakrydda. Hällde i hackade champinjoner och alpro soyan (japp, jag använde heeela förpackningen). Sen fick det puttra och gotta till sig innan jag hade ned skivade körsbärstomater och purjolök. Det går inte att INTE tycka om!!:)


Jag käkar de till fitnessnudlar (som är kalorifria) och stevia ketchup. Kan man inte träna så får man sköta kosten, och detta är seriöst en av mina favvorätter! Så jävla skönt och veta att man kan vräka i sig god mat utan att vräka i sig kalorier. 

 

1
Elin

Den där ska jag göra imorgon!! Det såg ju otroligt gott ut! :-))

Svar: Finns massor här oxå haha! Bon apetit gölleeet!!
Mimmie